Rezectia apicala indicatii recomandari

Rezecția apicală

Reprezintă o metodă chirurgicală prin care se încearcă salvarea unui dinte infectat.

Aceată manoperă constă în secționarea și îndepărtarea segmentului apical  (vârful rădăcinii )  împreună cu cea a țesuturilor infectate din zona periapicală, urmată de obturarea canalului.

În general rezecția apicală poate fi efectuată la toate grupele de dinți, intervenția fiind ceva mai dificilă la nivelul molarilor superiori, inferiori si premolarilor inferiori (datorită formațiunilor anatomice din vecinătate).

Intervenția chirurgicală se efectuează în mod frecvent pe scaunul stomatologic cu ajutorul microscopului dentar pe care cabinetul stomatologic denta implant  îl are in dotare.

Indicațiile rezecție apicale :

• fracturi radiculare în 1/3 apicală
  • obstacole care împiedică tratamentul corect al canalului (anomalii anatomice, ace rupte pe canal)
  • leziuni periapicale care nu pot fi rezolvate de către medicul endodont (parodontite apicale cronice, chisturi radiculare, osteite periapicale cronice)

Pregătirea preoperatorie :

• examen radiologic
  • in unele cazuri este necesar un minim de analize de sange ( hemoleucograma)

Etapele intervenției :

1. Anestezie locală
  2. Incizia gingiei la nivelul dintelui operat
  3. Evidențierea și îndepărtarea țesuturilor infectate
  4. Realizarea obturației de canal
  5. Umplerea spațiului rămas cu material de adiție osoasă (aceată manoperă poartă numele de adiție osoasă sau augmentare osoasă)
  6. Sutura gingiei

Video rezecție apicală :

Sursa : youtube.com

Recomandari / sfaturi dupa rezectie apicala

1. După intervenție alimentele trebuie să fie semilichide, la temperatura camerei.
  2. Este recomandat ca masticația să aibe loc pe partea opusă zonei operate.
  3. Se va evita clătirea cu apă de gură sau orice altă soluție.
  4. Se vor evita băuturile carbogazoase în primele zile după intervenție.
  5. După intervenție poate aparea edemul regional în primele 24-48 ore, durata lui fiind între 3-6 zile  după care începe să se retragă ușor ușor (folosiți comprese reci aplicate in zona respectivă).
  6. Durerea postoperatorie poate fi combătută cu antiinflamatoare și antialgice ușoare – NUMAI la recomandarea medicului stomatolog
  7. Administrarea antibioticelor se va face la recomandarea medicului.
  8. Este recomandat ca a doua zi după intervenție să mergeți la control.
  9. Firele vor fi îndepărtate după 7 zile de la intervenție.

Întrebari frecvente despre rezectia apicala

Cât durează o operație de rezecție apicală ?

Durata intervenției este conditionată de localizarea dintelui, de numărul rădăcinilor și a țesuturilor afectate care trebuie îndepărtate, în principiu între 1-3 ore.

Este o intervenție dureroasă ?

NU, se realizează anestezie locală astfel încât pacientul să nu resimtă nici o durere.

Există durere după rezecție apicală ?

Este posibilă o ușoară durere, o stare de disconfort  în zona în care s-a efectuat intervenția, de acea sunt recomandate analgezice si antiinflamatoare, dacă respectați indicațiile medicului stomatolog șansele apariției durerii scade considerabil.

Trebuie să iau antibiotic după rezecție apicală ?

În funcție  de gradul de dificultate al operației, medicul stabilește dacă sunt necesare administrarea de antibiotice.

La cât timp după intervenție trebuie îndepărtate firele de sutură ?

Deoarece sunt  fire neresorbabile acestea vor fi îndepărtate după 6-7 zile.